ОСНОВНЫЕ РАЗДЕЛЫ:

Основные разделы
Стандартное меню подразделений (новое)
Название подразделения
  
    Новости     
    Обзоры     
    Статьи     
    Книги     
    Инфографика     
    Сервисы     

Инструменты курирования контента

Систематизированный обзор целей и инструментов (сервисов) курирования контента Интернета, представленный известным итальянским исследователем коммуникаций в глобальной сети Луиджи Канали Де Росси (псевдоним в сети Robin Good). Все четко и последовательно (на английском языке).


Blended and Flipped: Exploring New Models
for Effective Teaching & Learning

This special report (July 2014) features 12 articles curated from past issues of The Teaching Professor, Online Classroom, and Faculty Focus. With six articles dedicated to blended learning and six articles on the flipped classroom, Blended and Flipped: Exploring New Models for Effective Teaching & Learning provides an inside look at how faculty are using these approaches to reshape the college classroom. Articles include:
• Putting the Learning in Blended Learning
• Recommendations for Blended Learning Course Design
• The Process Approach to Online and Blended Learning
• Expanding the Definition of a Flipped Learning Environment
• “I Don’t Like This One Little Bit.” Tales from a Flipped Classroom
• Looking for ‘Flippable’ Moments in Your Class

Leading Toward a Learning Society

John Chambers

Chairman & CEO, Cisco Systems, Inc.

… The future of education is networked. Using the full power of video and mobility, people can collaborate to create and share knowledge as well as develop new ways of teaching and learning that captures the attention and imagination of learners anywhere, anytime on any device. The knowledge explosion, driven by the power of the network to connect people and spread ideas, has changed the very nature of learning. We must innovate and develop new modes of learning, both formal and informal, that meet the demands of knowledge-driven societies in this Information Age.)

Engineering of Learning: Conceptualizing e-Didactics

Mourat Tchoshanov

Вышел очередной обзор Института информационных технологий в образовании ЮНЕСКО (Москва, 2013). 
В содержании:
Chapter 1 . e-Didactics: Digital Age Didactics.
Chapter 2 . Learning Sciences in the Digital Age.
Chapter 3 .The Engineering of Learning Toolkit.
Chapter 4 . Engineering of Content.
Впечатляет один из разделов: «A Teacher in the Digital Age:
Teacher-Engineer». (Инженерная педагогика рулит!)

Extension of review of Flipped Learning

Jessica Yarbro, Kari M. Arfstrom, Katherine McKnight, Patrick McKnight

As a relatively new model of instruction, educators understandably desire evidence that the Flipped Learning model has a positive impact on important student outcomes, including achievement and engagement. To meet this need, the Flipped Learning Network™ (FLN), with the support of Pearson and researchers at George Mason University, completed a comprehensive review of relevant research—both theory and empirical evidence—in June 2013. Currently, the amount of rigorous, empirical research on the effectiveness of the Flipped Learning model is limited but growing. In this 2014 extension of the literature review, we review studies published recently to provide educators with the most up-to-date information about the Flipped Learning model. PDF copies of the 2013 literature review, along with a shorter-form white paper and two-page executive summary, are available at www.flippedlearning.org/research

Центр образовательных разработок Московской школы управления СКОЛКОВО выпустил новое исследование «Эпоха "гринфилда" в образовании». Эксперты проанализировали ключевые тренды, которые определяют текущую ситуацию и задают основные параметры для образования будущего, сделали акцент на стремительном развитии онлайн-образования, оценили положение отрасли в России и сформулировали актуальные рекомендации.
 
Полный текст исследования в формате PDF

ИИТО опубликовал новый обзор "Образовательные порталы и открытые образовательные ресурсы в Российской Федерации" (авторы: Алексей Скуратов и Алексей Сигалов).

Книга содержит последние данные современного уровня развития учебных материалов и хранилищ образовательных ресурсов России.

Полная версия (eng)

Barnaby Grainger

Daniel (2012) quotes directly from the Coursera partnership agreement, which includes eight possible monetisation strategies:
- Certification (students pay for a badge or certificate)
- Secure assessments (students pay to have their examinations invigilated)
- Employee recruitment (companies pay for access to student performance records)
- Applicant screening (employers/universities pay for access to records to screen applicants)
- Human tutoring or assignment marking (for which students pay)
- Selling the MOOC platform to enterprises to use in their own training courses
- Sponsorships (third party sponsors of courses)
- Tuition fees

Полная версия (eng)

Александр Осин

Решение проблемы создания сетевых ЭОР с интерактивным мультимедиа контентом потребовало разработки новой системной архитектуры, унификации структуры электронных образовательных продуктов и разработки единой программной среды функционирования. Совокупным результатом явилось создание открытой образовательной модульной мультимедиа системы (ОМС). Благодаря своим преимуществам, электронные образовательные ресурсы, разрабатываемые в среде ОМС, получили наименование ЭОР нового поколения. Вероятно, основной смысл такого определения заключается в том, что речь идет не об очередной итерации на пути развития электронных учебных материалов, «новое поколение» означает пере- ход в другое качество, когда ЭОР становится полноценным инструментом образовательной деятельности

Полная версия

Пит Коммерс

 Данная аналитическая записка содержит эскиз «дорожной карты» внедрения социальных медиа в систему образования. Практическая рекомендация для работников образования заключается в необходимости формирования полного списка понятий и навыков, обеспечивающих грубую оценку уровня знаний учащихся, и разработки на его основе вопросов, которые должны включаться в программы подготовки учителей

Полная версия

Энди Лэйн

 ООР — это обучающие, учебные или научные ресурсы, размещенные в свободном доступе, либо выпущенные под лицензией, разрешающей их свободное использование или переработку. Открытые образовательные ресурсы включают в себя полные курсы, учебные материалы, модули, учебники, видео, тесты, программное обеспечение, а также любые другие средства, материалы или технологии, использованные для предоставления доступа к знаниям.

Полная версия

Патрик Мак Эндрю и Карен Кроппер

Представим себе гипотетически, что принято решение о предоставлении всех образовательных ресурсов в открытый доступ. Несмотря на привлекательность этого шага, он будет иметь непредсказуемые последствия и не позволит регулировать все возможные ситуации. Определенные формы лицензирования способствуют продвижению ООР и открывают путь для коллективного использования и переработки образовательных ресурсов.

Полная версия

Jianzhong Cha, Benjamin Koo

Online, interactive content enables students to learn and to review content on their own pace. Students can repeat any portion of the lectures and exercises when needed. Beside popular videolecture websites such as MIT Open Courseware and iTunes University, individuals have also become a major contributing source of lecture content.

 
 
Полная версия (eng)

Яндекс.Метрика