Building phonological competence of international students at a technical university for their further training in Russian as a medium of instruction / N. G. Furman, E. O. Francuzskaya, S. I. Sheveleva [et al.] // URL: http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.0727
Горянова, Л. Н. Развитие переводческой компетенции сотрудников технического ВУЗа (опыт Национального исследовательского Томского политехнического университета) = Development of translation competence of the staff of technical institutions of higher education (experience of National research Tomsk polytechnic university) / Л. Н. Горянова, Е. О. Французская // Филологические науки. Вопросы теории и практики. — 2016. — № 7 (61), ч. 3. — [С. 187-189]. — URL: http://elibrary.ru/item.asp?id=26189631
Смышляева, Л. Г. Развитие практики компетентностно-ориентированной технологизации высшего образования средствами программ повышения квалификации преподавателей = Development of competence-building technologisation of higher education by means of professional enhancement courses for academic staff / Л. Г. Смышляева, Е. О. Французская // Научно-педагогическое обозрение / Томский государственный педагогический университет (ТГПУ). — 2016. — № 2 (12). — [С. 77-83]. — URL: http://npo.tspu.edu.ru/archive.html?year=2016&issue=2&article_id=5938
Стародубцев, В. А. Обучение иностранных студентов и эксклюзивные компетенции НПР = Teaching international students: unique competences for teaching staff / В. А. Стародубцев, Е. О. Французская // Высшее образование в России : научно-педагогический журнал. — 2016. — № 11. — [С. 111-116]. — URL: http://elibrary.ru/item.asp?id=27330108&
Французская, Е. О. Подготовка преподавателя вуза к реализации образовательных программ нелингвистического профиля на английском языке = Training University Teachers to Deliver Non-linguistic Educational Courses in English / Е. О. Французская, В. Н. Дерюшева // Высшее образование в России : научно-педагогический журнал. — 2016. — № 10. — [С. 162-168]. — URL: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/38240
Organisation of Independent Work of Students of a Technical University in Field-Specific Disciplines: Instructional Commitment of a Lecturer / L. A. Redko [et al.] // Mediterranean Journal of Social Sciences. — 2015. — Vol. 6, № 6 S1. — [P. 142-150]. — URL: http://dx.doi.org/10.5901/mjss.2015.v6n6s1p142