SEARCH:
Нет данных.
  
    New Tab     
    New Tab     

Main aim:
to develop knowledge, skills and experience in the field of metal cutting, designing, manufacturing and application of common cutting tools.
Tasks:
develop the knowledge in basics of cutting, types of machining and design and calculation cutting instruments.
develop the ability to cutting tool requirements for automated production and methods to increase the dimensional stability and ways of auto-adjustment and replacement of cutting tools for automated production.

Main aim:
acquisition of system of knowledge and skills in the field of designing of manufacturing processes in mechanical engineering.
Tasks:
develop the knowledge in tolerance stack-ups and part location, Accuracy of manufacturing and surface layer quality and material properties requirements.
develop the ability to increase production process effectiveness and fundamentals of production process design.

Лабораторные работы по дисциплине "Резание материалов и режущий инструмент"

Цель:
приобретение знаний о физической сущности и основных теоретических закономерностях процесса обработки материалов резанием и освоения принципов проектирования современных конструкций режущих инструментов.
Задачи:
изучение деформационных и трибологических явлений процесса резания;
приобретение навыков экспериментальной исследовательской работы;
приобретение опыта в решении задач по проектированию и эксплуатации режущих инструментов.

Рекомендуемая литература
1. Кожевников, Дмитрий Васильевич. Металлорежущие инструменты : учебник / Д. В. Кожевников, С. В. Кирсанов; Томский политехнический университет. — Томск: Изд-во ТПУ, 2003. — 392 с.

GENERAL CONTACT DETAILS:
Tomsk Polytechnic University
30, Lenin Avenue, Tomsk, 634050, Russia
UNIVERSITY OFFICE:
Office 127, 30, Lenin Avenue, Tomsk, 634050, Russia
Telephone: +7(3822) 56-34-70, Fax: +7(3822) 56-38-65
E-mail: tpu@tpu.ru
PORTAL SOLUTIONS DEPARTMENT:
Office 125, 4a, Usov Str., Tomsk, 634050, Russia
Tel./fax: +7(3822) 70-50-85
E-mail: webmaster@tpu.ru
2016 © Tomsk Polytechnic University