Humanitarian and Anthropologic Aspects of Tolerance / T. G. Bekisheva [et al.] // The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (EpSBS). — 2017. — Vol. 19 : Lifelong Wellbeing in the World (WELLSO 2016). — [P. 74-82]. — URL: http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.01.10
The Knowledge Market and the Idea of Entrepreneurship in the Modern University / I. V. Brylina [et al.] // The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (EpSBS). — 2017. — Vol. 19 : Lifelong Wellbeing in the World (WELLSO 2016). — [P. 110-117]. — URL: http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.01.15
"The Care of the Self” Practice in a Contemporary Culture / G. I. Petrova [et al.] // The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (EpSBS). — 2017. — Vol. 19 : Lifelong Wellbeing in the World (WELLSO 2016). — [P. 666-673]. — URL: http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.01.88
Transforming into an entrepreneurial university: adaptation and risks / I. V. Brylina [et al.] // Режим доступа: по договору с организацией-держателем ресурса. — URL: http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017.2409
Common trends of global education: educational methods in USA and Russia / I. V. Brylina [et al.] // The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (EpSBS). — 2017. — Vol. 26 : Responsible Research and Innovation (RRI 2016). — [P. 99-105]. — URL: http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.07.02.13
Место и роль института культуры в структуре классического университета / Г. И. Петрова [и др.] // Межкультурная коммуникация: теория и практика : сборник научных трудов XV Международной научно-практической конференции "Лингвистические и культурологические традиции и инновации", Томск, 9-11 ноября 2015 г. / Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ) ; ред. кол. Ю. В. Кобенко [и др.]. — 2016. — Межкультурная коммуникация: теория и практика. — [С. 108-117]. — URL: http://earchive.tpu.ru/handle/11683/22451
[Brylina, I. V.](https://koha.lib.tpu.ru/cgi-bin/koha/opac-authoritiesdetail.pl?authid=17258). The Quality of Education as a Factor of Social Well-Being: the Transdisciplinary Approach to Education / I. V. Brylina, Yu. A. Nikitina, V. A. Ponomarev // The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (EpSBS). — 2016. — Vol. 7 : Lifelong Wellbeing in the World (WELLSO 2015). — [P. 236-244]. — URL: http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.02.32
Critical Thinking as a Cognitive Educational Technology / I. V. Brylina [et al.] // SHS Web of Conferences. — 2016. — Vol. 28 : Research Paradigms Transformation in Social Sciences (RPTSS 2015). — [01018, 4 p.]. — URL: http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162801018
The role and the place of the Institute of Culture within a classical university structure / G. I. Petrova [et al.] // SHS Web of Conferences. — 2016. — Vol. 28 : Research Paradigms Transformation in Social Sciences (RPTSS 2015). — [01080, 5 p.]. — URL: http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162801080
Разработка эффективной методики оценки ресурсов углеводородов с применением сравнительно-исторического метода и геотермии как нового метода разведочной геофизики / А. А. Искоркина [и др.] // Известия Томского политехнического университета [Известия ТПУ]. Инжиниринг георесурсов / Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ). — 2015. — Т. 326, № 7. — [С. 60-69]. — URL: http://earchive.tpu.ru/bitstream/11683/5519/1/bulletin_tpu-2015-326-7-07.pdf
Corporate Culture of Contemporary Research University in Search of Complementarity of Humanitarian and Commercial Principles in Education (Russian Context) / G. I. Petrova [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 166 : Proceedings of The International Conference on Research Paradigms Transformation in Social Sciences 2014 (RPTSS-2014), 16–18 October 2014, Tomsk, Russia. — [P. 505-510]. — URL: http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.12.562
Humanitarian Meaning of University Professional Education / G. Petrova [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 206 : Linguistic and Cultural Studies: Traditions and Innovations, LKTI. — [P. 455-458]. — URL: http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.10.082
A Comparative Analysis of Classical and Postmodern Views on the Idea of a University / G. Petrova [et al.] // Procedia - Social and Behavioral Sciences. — 2015. — Vol. 206 : Linguistic and Cultural Studies: Traditions and Innovations, LKTI. — [P. 469-473]. — URL: http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.10.085
Visual Language as a Mean of Communication in the Field of Information Technology / A. V. Moiseenko [et al.] // Режим доступа: по договору с организацией-держателем ресурса. — URL: http://dx.doi.org/10.1109/IISA.2015.7388015
Методический сборник по междисциплинарному экзамену по специальности 080400 "Управление персоналом" : учебное пособие / Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ) ; сост. В. Г. Рубанов [и др.]2-е изд., перераб. и доп. — Томск : Изд-во ТПУ, 2014. — Режим доступа: из корпоративной сети ТПУ. — URL: http://www.lib.tpu.ru/fulltext2/m/2015/m207.pdf
Методический сборник по междисциплинарному экзамену по направлению 080400 "Управление персоналом" : учебное пособие / Томский политехнический университет (ТПУ) ; сост. В. Г. Рубанов [и др.]2-е изд., перераб. и доп. — Томск : Изд-во ТПУ, 2014. — 346 с. : ил.
[Корниенко, А. А.](https://koha.lib.tpu.ru/cgi-bin/koha/opac-authoritiesdetail.pl?authid=9286). Конвергенция знания в когнитивном пространстве современного университета: к оформлению холистической парадигмы = Knowledge convergence in cognitive space of modern university space: under holistic paradigm formation / А. А. Корниенко, И. В. Брылина // Режим доступа: по договору с организацией-держателем ресурса. — URL: http://elibrary.ru/item.asp?id=21758635
[Brylina, I. V.](https://koha.lib.tpu.ru/cgi-bin/koha/opac-authoritiesdetail.pl?authid=17258). Transdisciplinarity as a new form of fundamental knowledge in the system of higher education / I. V. Brylina, A. A. Kornienko, N. N. Kabanova // (Education & Educational Research). — Режим доступа: по договору с организацией-держателем ресурса. — URL: http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2014/B11/S3.129